De var raskt ute med enorme mengder infomertials osv hvor de la ut om hvordan de skulle fikse osv. Var katastrofe, og de gjorde mye ryktereparering. Har ikke sjekket ut omraadene selv, men etter mediestormen la seg har jeg hort at det fortsatt ikke er helt rent der nede.
Mener du etter katrina eller etter BP? Fiskerne ble veldig rammet av oljesolet, men tror de er tilnaermet normal drift igjen. Gaar vel ganske bra igjen naa etter Katrina, saa vidt jeg vet. Men er jo noe varig skade okonomisk osv.
New Orleans er et spesielt sted. Naar jeg var der for 1.5 aar siden var det "water advisory", dvs alt vann maatte kokes osv pga en lekaskje eller skade i vannrenseannlegget. Slike ting skjer ikke i resten av USA. Litt av "sjarmen" at det er et par humpler i veien og ting ikke er helt A4. Det som gjorde mest inntrykk paa meg, eller, da jeg folte jeg var naermest Katrina var naar jeg og noen venner jeg hadde der nede stakk til den forlatte Six Flags fornoyelsesparken. Se for deg en skrekkfilm satt til en forlatt, mork, skitten, spokelsesfolelse fornoyelsespark... kosedyr/bamser strodd over alt, medesinskutstyr, forlatte kasseregistrere, berg og dalbaner osv... Er jo ikke lov aa oppholde seg der, men alt ligger igjen, og var ganske kult og se det, skjønte liksom omfanget, eller styrken naar jeg saa hvor ødelagt det var.